Handelsbetingelser

Adresse- og mailoplysninger

Sørg altid for at tjekke, at du har oplyst din adresse og mailadresse korrekt.

Hvis der er fejl i den oplyste mailadresse, vil du ikke modtage en ordrebekræftelse eller Track and Trace-nummer på din ordre, hvis du har valgt sporbar forsendelse.

Ordrebekræftelse

Du modtager en ordrebekræftelse på den oplyste mailadresse umiddelbart efter køb.

Modtager du ikke denne ordrebekræftelse, bedes du kontakte os på gudmeleth@gudmeleth.dk.

Betaling

GudmeLeth modtager online betalinger med Visa, Maestro, Mastercard og MobilePay.

Alle beløb på hjemmesiden er inklusive moms.

Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning:

Denmark – Kroner (DKK)

GudmeLeth benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL-protokol, hvilket betyder, at dine data er sikre og ikke kan læses af andre udefrakommende.

Levering

Leveringstiden for din ordre er 1-2 hverdage med GLS

Alle ordrer med GLS får et trackingnummer, som bliver tilsendt på mail.

Der afsendes ordrer mandag-torsdag, medmindre disse falder på en helligdag/lukkedag.

Ordrer afgivet i weekend eller på helligdage bliver afsendt førstkommende hverdag (mandag-torsdag).

I forbindelse med ferier og helligdage kan der opstå længere leveringstid.

Fragten beregnes ud fra vægten.

Udeblevne forsendelser

Har du valgt levering til pakkeshop, vær opmærksom på afhentningsfristen. Ved overskreden frist sendes pakken mod gebyr retur til os. Se afsnit om uafhentede pakker.

Ved udeblevne leverancer kontaktes GLS.

Beskadiget levering

Er din ordre beskadiget ved levering, skal du kontakte os på gudmeleth@gudmeleth.dk.

Medsend billeddokumentation for den beskadigede ordre.

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld fortrydelsesret på fysiske varer købt på hjemmesiden, medmindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre. 14 dages perioden gælder fra den dag, hvor ordren er leveret.

Varer tages ikke retur uden forudgående aftale på mail.

Ønske om brug af fortrydelsesret skal sendes på mail gudmeleth@gudmeleth.dk.

Derefter vil du modtage information om hvordan ordren returneres.

Forsendelser sendt til pakkeshop/pakkeboks modtages ikke/afhentes ikke og betragtes ikke som gyldig brug af fortrydelsesret.

Eventuelle returneringsomkostninger afholdes af kunden selv.

Varer, der ønskes returneret, skal være ubrugte og i original, ubrudt og intakt emballage.

Ønske om fortrydelse skal meddeles os senest 14 efter leveringen og være os i hænde seneste 14 dage efter, vi er informeret om din brug af fortrydelsesretten

Ansvaret for de returnerede varer overgår først til GudmeLeth ved bekræftelse af modtagelse på returadressen. Returvarer sendes forsvarligt indpakket og sendes som sporbar pakke, hvis du ønsker sporing og bekræftelse på at returvarerne er modtaget. Din forsendelseskvittering er din dokumentation for, at returvarerne er afsendt og overdraget til fragtfirma.

Hvis du returnerer den fulde ordre, refunderer vi det fulde beløb for de fysiske varer, herunder leveringsomkostninger. Har du valgt en anden leveringsmetode ved bestilling end vores billigste standardlevering, refunderes kun et fragtbeløb svarende til prisen for vores billigste standardlevering.

Beløb tilbagebetales kun til det betalingsmiddel, der er benyttet ifm. køb.

Uafhentede pakker

Uafhentede pakker eller pakker, hvor der er nægtet modtagelse, betragtes ikke som gyldig brug af fortrydelsesret. Uafhentede pakker og pakker, hvor der er nægtet modtagelse, fratrækkes returneringsomkostninger fra det beløb, der tilbagebetales, når vi modtager ordren.

Beløbet refunderes ved modtagelse af pakken.

Var returneringen af pakken en fejl, kontaktes gudmeleth@gudmeleth.dk.

Varens stand ved returnering

Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder, at du må prøve varen på samme måde, som hvis du handlede i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til GudmeLeth at vurdere varens stand

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder for alle fejl i materiale og fabrikation.

Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til GudmeLeth i rimelig tid efter varens modtagelse.

Her anses max. to måneder som rimelig tid, medmindre andet er aftalt.

GudmeLeth dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang, hvis reklamationen er berettiget.

Vi forbeholder os retten til at afhjælpe en mangel eller erstatte med en ubeskadiget vare frem for at betale købsbeløbet tilbage. Det vil sige, at din vare bliver repareret, eller du vil få en ny vare tilsendt som erstatning for den, der reklameres for, såfremt din reklamation er berettiget.

Er det ikke muligt at reparere eller erstatte varen, refunderes beløbet.

Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, der er opstået på grund af forkert brug, forkert vask og pleje af tekstiler, manglende vedligeholdelse eller almindeligt slid. Ved reklamation, fejl og mangler kontakt os på: Gudmeleth@gudmeleth.dk

Reklamationer modtages ikke, hvis disse er sendt på efterkrav eller sendes til pakkeshop/pakkeboks.

Forbehold

Vi tager forbehold for trykfejl, tastefejl, udsolgte varer samt moms- og afgiftsændringer.